Social media kanalen voor je bedrijf: welke kies je?
Sociale media (de Engelse term social media is ook in het Nederlands gangbaar, vooral in Nederland) is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers.
Kaplan en Haenlein definiëren sociale media als “een groep internetapplicaties die gebruikmaken van de ideologie en de technologie van Web 2.0 en de creatieve uitwisseling van User Generated Content”. Onder de noemer sociale media worden onder andere weblogs, fora, sociale netwerken als Hyves, Facebook, LinkedIn, Twitter en Google+ geschaard.
Via deze media delen mensen verhalen, kennis en ervaringen. Dit doen zij door berichten te publiceren of door gebruik te maken van ingebouwde reactiemogelijkheden. Denk hierbij aan weblogs, waar lezers reacties achterlaten door middel van een reactieformulier of middels trackbacks.
Bron : Wikipedia
Social Media is een uitstekend communicatiemiddel waarmee u als bedrijf kunt communiceren met de klant. Omdat u uw handen al vol heeft aan het managen van uw bedrijf schiet het bijhouden van sociale netwerken er dan vaak bij in. Door het uitbesteden van uw social media kunt u de rechtstreeks communiceren met uw klanten waardoor u een meerwaarde creëert ten opzichte van het eendimensionale adverteren.
Welke rol kan SDN Consulting hierin voor u spelen ?
SDN Consulting ziet onderstaande als taken en verantwoordelijkheden van de Social Media Manager :
- Ontwikkeling, faciliteren en activeren van communities op social media platforms als Twitter, Facebook (eventueel ook Foursquare/Google+)
- Deelnemen aan brainstorm, team meetings etc.
- Volgen van online trends
- Ontwikkeling van community en content plannen als onderdeel van social media strategie
- Projectmanagement
Het aantal berichten verschilt per kanaal. Het is aan te raden om geen twee berichten per dag op uw Facebook pagina of LinkedIn profiel te plaatsen. Zo gaat u uw fans en connecties spammen. Echter op Twitter zijn twee berichten niet meer dan normaal. Wij zullen dit in de brainstormsessie vooraf goed met u bespreken.
Vragen ? Stel ze via onze Contact-pagina.